Originální zboží rovnou od tvůrců, netradiční zážitky, workshopy, unikátní občerstvení – to je MINT: Prague Fashion Market. Už po třiadvacáté otevře své brány pražským zákazníkům, které nebaví vánoční nákupy v uhoněných davech obchodních domů s kulisou ohraných koled. O víkendu 17. a 18. listopadu je dostane do prostor, kam se běžně nesmí. Do uzavřeného 5. a 6. patra OD Kotva na náměstí Republiky.
Stejný výjimečný výhled obdivovali návštěvníci již letos v dubnu. „Stále víc lidí totiž zajímá původ dárku, který nadělí pod stromeček. Nechtějí podporovat nadnárodní korporáty ani čínské kopie. Chtějí originál z rukou těch, kteří ho sami vyrobili. Chtějí udržitelné zboží, ze kterého mají dobrý pocit. A proto vyrazí na vánoční nákupy třeba právě na MINT market,“ vysvětlil pořadatel festivalu Zbyněk Hanko.
Návštěvníci, kteří mají již tradičně vstup zdarma, budou vybírat z víc než 120 stánků s oblečením, šperky, doplňky či designem. Nechybí samozřejmě lahůdky či produkty pro děti. Letos například originální knihy.
Poprvé budou na festivalu i Carbon chiefs se svými doplňky z uhlíkových vláken. „Zalíbila se nám rozmanitost designérů na trhu. Těšíme se, že ukážeme naše uhlíkové motýlky, na kterých jsme pracovali víc jak rok. Moc pyšní jsme na ty s krystaly Swarovski. Připravili jsme si také hned tři tajné novinky, které tam plánujeme odhalit,“ uvedl Filip Peško.
Naopak ostřílenou prodejkyní je Monika Piecuch Roženková se svou módní značkou Mona Rosa. Do Kotvy se moc těší, protože na jaře chyběla a ten prostor ji láká. „Na MINTU mě baví pohodová atmosféra. Navazujeme kontakty, povídáme si se zákazníky a někdy vzniknou i další zajímavé projekty. Tentokrát mám připravenou novou kolekci štól, nákrčníků a čepic z umělé kožešiny pro dospělé i pro děti,“ řekla.
Kdo miluje vánoční perníčky, ale necítí se na zdobení, zastaví se u stánku Perníčkův sen. „Ochutná tradiční perníky podle rodinného receptu, ale i cupcaky, lité buchty nebo linecké koláče. A domů si lidé odnesou třeba celý zimní šatník – upečený z našeho perníku,“ lákali pekaři z Perníčkova snu.
Lidé ale nechodí na MINT jen nakupovat. Hledají zážitky a nové zkušenosti. Chtějí se pobavit, zamlsat si, zatančit či najít nové přátele. Tentokrát se o ně mimo jiné postarají Annabelle Minerals se svým workshopem, na kterém rozmazlí zákaznice unikátním minerálním make-upem. Značka Metráž zase vystoupí s novou kolekcí Angažovaná proti xenofobii a sociálnímu vyloučení. Předvede se například i Wear me Fashion se svými udržitelnými látkami.
Podpořit ty, kteří to opravdu potřebují. S tím přijdou na festival neziskové organizace. Mladí lékaři a medici naučí lidi samovyšetření na školení # prsakoule. Klub svobodných matek zase nabídne zboží na podporu dětí bez otců. A organizace Pet Heroes vysvětlí, jak nenaletět při pořizování domácího mazlíčka.
MINT: Prague Fashion Market 23
- – 18. 11. 2018
- a 6. patro OD Kotva, Náměstí republiky 656
So: 11:00-19:00
Ne: 10:00-17:00