Zjednodušená pravidla, individuální podmínky nebo nadstandardní rozsah konzultací zdarma, to je program Hithit Energie. Česko-slovenská crowdfundingová jednička tak reaguje na tíživou situaci podnikatelů, živnostníků, ale i sportovních oddílů nebo kulturních zařízení, které postihl prudký nárůst cen energií a s příchodem zimy začínají bojovat o přežití. Mezi prvními, kdo se do programu zapojil, je Divadlo v Řeznické v Praze, kterému už desítky lidí poslaly finanční podporu.
„Drahé energie doléhají na řadu podniků, od restaurací až po sportovní kluby, a začínají je ohrožovat existenčně. Chtěli jsme proto zareagovat na současnou situaci a zjednodušit pravidla, abychom nejen firmám, ale i klubům nebo zájmovým spolkům usnadnili získání peněz, které potřebují na pokrytí rychle rostoucích nákladů,” vysvětluje Aleš Burger, jeden ze zakladatelů Hithitu.
Foto: Hithit.cz
Všem, kdo se do programu přihlásí, se budou v Hithitu věnovat přednostně, pomůžou jim s detailní přípravou jejich projektu. Zároveň není nutné, aby tyto projekty měly video či nabízely širokou paletu odměn. „Podnikatelé zasažení energetickou krizí potřebují rychle zaplatit provozní náklady, ne vymýšlet kreativní odměny, proto jsme obecná pravidla zjednodušili,” říká Aleš Burger a dodává, že na rozdíl od složitých vládních podmínek pro získání podpory jsou pravidla na Hithitu jednoduchá a transparentní. Úspěšně skončené projekty pak mohou mít peníze na účtu do 14 dnů.
Mezi těmi, kteří bojují s náklady na provoz kvůli narůstajícím cenám energií, je známé pražské Divadlo v Řeznické. To letos oslaví 41 let své profesionální umělecké činnosti. „Bohužel činnost divadla je nyní ohrožena, a proto zkoušíme vícezdrojové financování a věříme, že nás v tom naši věrní diváci a fanoušci divadla nenechají a tuto divadelní sezónu, díky pomoci všech, zvládneme, ” říká Yvetta Srbová, ředitelka divadla, které své fanoušky žádá o 150 tisíc korun.
Foto: Divadlo v Řeznické
Program Hithit Energie je otevřen všem, kteří v současné době potřebují pomoc a získat finanční prostředky na své podnikání, od majitelů výrobních podniků, jako jsou obuvnické či truhlářské dílny, přes poskytovatele služeb, jako jsou majitelé hotelů, restaurací, bister, kaváren, kadeřnictví, až po lidi, které živí kultura či sport.
Hithit už v minulosti cíleně reagoval na nepříznivou situaci mezi českými a slovenskými živnostníky, kteří v důsledku pandemie covid-19 a vládních opatření museli dočasně zavřít podnikání. V rámci programu Antivir poslali lidé více než 28 milionů korun 313 projektům.