Láska k blokům a diářům propojila tři vysokoškolačky, které se potkávaly na přednáškách při studiu multimédií v ekonomické praxi. Jejich vášeň pro papír pak vedla k založení studia Printintin. A že se nebude jednat o obyčejný studentský projekt, ukazuje důvěra, kterou dostávají od velkých značek, naposledy třeba od Becherovky.
Vůně papíru, čisté stránky, nepopsané listy. Pro to všechno mají Anička, Kačka i Martina slabost již od dětství. Jestliže někdo miluje nakupování bot, anebo tráví dlouhé hodiny nad vitrínami se zákusky v cukrárně, holky se chodí kochat do papírnictví.
„Možná je to trochu zvláštní záliba, ale nepopsaný blok, nové pravítko nebo ořezané pastelky, to je zkrátka rauš,“ říká 23letá Anna Hábová, jedna ze zakladatelek Printintin.
Jenže ne vždycky člověk dostane přesně to, co by si představoval. Sehnat u nás vkusný diář nebo blok na míru byl podle holek docela oříšek. A tak se rozhodly, že co se nedá koupit, to si vyrobí samy.
„Moje srdce bije pro papír“
Realizace projektu, který se před více než rokem zrodil v hlavách tří studentek, byla jako každý podnikatelský záměr závislá na penězích. „Na začátku bylo nutné sehnat nějaké finance, a tak jsme se přihlásily do crowdfundingové kampaně s mottem „Moje srdce bije pro papír“. Díky zájmu o naše produkty se nám podařilo sehnat dostatečný obnos,“ říká Anna, která má v Printintinu na starost design a produkci.
Nápady na vzhled bloků vznikají podle holek spontánně, ale i podle jejich aktuálních potřeb. „Každý máme své individuální požadavky. Někdo si chce zaznamenávat nápady, jiný časový rozvrh, anebo třeba seznam věcí, které potřebuje nakoupit. My máme bloky prostě pro všechny. A nebráníme se ani konzultacím a novým nápadům. Jsme schopné přizpůsobit se individuálním potřebám všech. Tyhle spolupráce nás inspirují,“ shodují se.
Jejich neotřelého designu a svěžích nápadů si brzy všimla i Becherovka, která je zařadila do svého Becher Marketu. Tam nabízí limitované edice výrobků od českých kreativců zdarma – jen za sdílení ze stránky www.bechermarket.cz.
„Becherovku máme rády. Je to značka, kterou u nás všichni znají, a navíc je to moc dobré pití. Prostě bylinky,“ pochvaluje si Anička. „Ačkoliv je součástí české tradice, jako brand jde s dobou, a to je určitě pozitivní,“ dodává.
Na míru Becherovce vytvořily dámy z Printintin hned několik designů pro sešity formátu A5. Z nich si zástupci značky vybrali ten nejlepší, inspirovaný tvarem a detaily slavné láhve. Nyní je sešit k dispozici na stránkách Becher Marketu.
Projekt, který chytne za srdce
„Byla to moc krásná spolupráce a těšíme se na další. Koncem listopadu spustíme na stránkách www.printintin.cz náš oficiální web, a zákazníci si budou moci všechny naše produkty prohlédnout na jednom místě,“ dodává Anna.
Ačkoliv Printintin tvoří tři individuální a silné ženy, řevnivost je prý netrápí. „Byly jsme od počátku spíš kolegyně než nějaké velké kamarádky, které spolu zakládají byznys. Poznáváme se postupně, a naše přátelství se samozřejmě neustále prohlubuje. Myslím, že je to praktičtější cesta,“ říká Martina.
Aktuálně jsou pro příznivce papírových radostí připravené diáře na rok 2018, které vznikaly ve spolupráci s neziskovkou Loono. Holky během rekordního času tří týdnů stihly vytvořit návrh a vytisknout kousky, které podpoří kampaň Žiješ srdcem.
„Jsou spolupráce, které se neodmítají, ani když nevíte, kam dřív skočit. Tahle nás chytila za srdce a jsme moc rády, že jsme ji stihly dokončit v rekordním čase,“ uzavírá Anna.