Český architekt představuje unikátní 3D fotookno pro lepší náladu

Neustále slýcháme o tom, že prostředí, ve kterém žijeme a pracujeme, do velké míry ovlivňuje náš psychický stav. Tmavý stísněný prostor, holé stěny či neutěšený pohled z okna může dokonce u citlivějších jedinců způsobit i deprese. Jak z toho ven, když chybí finance na změnu zařízení, stavební práce či stěhování? Relativně levné a rychlé řešení přináší fotookno.

Za unikátním 3D fotooknem stojí český architekt Ivan Komenda, který ho vynalezl na základě vlastní zkušenosti, kdy se ocitnul v těžké životní situaci. „Podnikatelský neúspěch, zásah vyšší moci a vleklá ekonomická krize se zasloužily o to, že jsem přišel o veškerý majetek. Najednou jsem se tak ocitnul v malém pronajatém holobytě s jedním pokojem, který na mě působil silně depresivně. Přemýšlel jsem neustále nad tím, jak celý ten smutný, stísněný pokoj přenést do úplně jiného, vzdáleného místa, které mi dá sílu zapomenout na tvrdou realitu. Mám moc rád Francii, a tak jsem si vysnil krásný výhled na pařížské střechy s Eiffelovou věží v pozadí…Tak se zrodila myšlenka fotookna,“ vzpomíná Ivan Komenda.

Jak fotookno vypadá?

Fotookno je produkt kombinující špičkovou 3D grafiku zvětšující prostor s fotografií ve velkém rozlišení. „Moje fotookna se tisknou buď na kvalitní tapetový papír nebo na 10 milimetrů silnou kapa desku, na kterou se kašírují. Na trhu je dnes sice spousta standardních fototapet s nejrůznějšími motivy, ale žádná z nich nemá takové vlastnosti jako fotookno,“ popisuje svůj vynález Ivan Komenda. A v čem jsou fotookna tak výjimečná?

U běžných fototapet jsou již z půlmetrové vzdálenosti viditelné jednotlivé tiskové body, u fotooken nejsou díky špičkové kvalitě tisku viditelné ani zblízka. Další výhodou je to, že se fotookno na rozdíl od drtivé většiny fototapet neskládá z více částí. Nadstandartní je také spektrum variant. Díky unikátnímu fotookno konfigurátoru se dá totiž vybírat z více než 2000 odstínů interiérových barev dulux, ze 17 druhů okenního rámu a 20 vyzkoušených výhledů, kde je v nabídce mimo jiné třeba i Paříž či New York. Samozřejmostí je pak i zdravotní nezávadnost.

Fotookna se nyní dají výhodně zakoupit prostřednictvím sbírky na crowdfundingovém serveru Hithit.cz, kde architekt Ivan Komenda aktuálně shání finance na rozjetí jejich výroby ve velkém. „Peníze ze sbírky na Hithitu, kde jsou k zakoupení různé odměny od papírové dekorace, přes chutný sekt až po vlastní fotookna a interiérové poradenství, budou použity především na navýšení počtu možných výhledů, dále pak také na propagaci na výstavách atd. V neposlední řadě bych si díky fotooknu rád časem opět otevřel interiérové studio, o které jsem přišel,“ uzavírá Ivan Komenda.

 




Tagy: