Společnost EY si 12. června připomněla 30 let, kdy začala působit na českém trhu a z bezprostřední blízkosti byla a dodnes je svědkem a účastníkem toho, jak se tuzemská podnikatelská sféra proměňuje a jaké trendy ji ovlivňují. Stejně jako dnes již řada firem, i samotná EY a díky ní i její klienti si jsou velmi dobře vědomi, že je na společensky odpovědné a udržitelné chování brán čím dál tím větší zřetel. V tomto duchu se proto rozhodla své jubileum oslavit. S cílem edukovat a inspirovat vyhlásila tzv. Plants Giving Day, kdy vybídla veřejnost k symbolickému zapojení se do aktivit, které mohou svět a život kolem nás udělat lepším a udržitelnějším.
Jak vyplynulo z pravidelného průzkumu #FutureConsumerIndex společnosti EY, jehož vybrané závěry publikovala u příležitosti nedávných oslav Dne Země, 48 % spotřebitelů celosvětově věří, že se klimatické změny a udržitelnost budou silně promítat do toho, jak žijí a co nakupují. 25 % z nich by bylo ochotno si za více udržitelné zboží či služby připlatit a 52 % zákazníků v České republice uvedlo, že je pro ně společenská odpovědnost značek důležitá. Nejen proto se společnost EY rozhodla, že i své oslavy výročí bude v „zeleném“ pojetí sdílet přímo s širokou veřejností a podpoří tak své dlouholeté úsilí, které podniká na poli vlastní udržitelnosti.
Ve dnech 11. a 12. června v okolí pražského centra Florentinum, OC Anděl na Smíchově a v sobotu pak i Rašínova nábřeží u Vltavy rozdávala EY stovkám kolemjdoucích malé sazeničky rostlin zabalených v eko balení s výzvou, aby je zasadili na svých balkonech, terasách či (před)zahrádkách a pomohli tak symbolicky tímto malým krokem spolu s EY ke zmírnění negativních dopadů na úroveň klimatu v metropoli.
Téma udržitelnosti dnes už pro podnikatele není jen něčím, co „musí splnit“. V otázkách týkajících se celospolečenských problémů zaujímají naopak osobní přístup. Společným jmenovatelem nové generace podnikatelů je tak jejich vědomá volba a úsilí přispívat k hodnotovému a udržitelnému způsobu podnikání, vlastnímu seberozvoji – jak lidí, tak i lídrů – a k rozvoji svých zaměstnanců. Společnost EY se pojetím oslav svého výročí snaží k podobnému postoji dovést i veřejnost. V duchu vlastního motta „Building a better working world“ věří, že v rámci aktivity Plants Giving Day mohla udělat nejen radost, ale především inspirovat lidi k tomu, že i v rámci každodenního života lze podnikat kroky, které k udržitelnosti povedou.
EY nejenže radí ostatním, jak udržitelné cíle naplňovat, ale sama se snaží jít a být příkladem. Od roku 2020 je uhlíkově tzv. neutrální a do roku 2025 chce pomocí vybraných kroků dosáhnout stavu net zero.
7 kroků EY vedoucích k tzv. uhlíkové neutralitě do roku 2025
• Snižujeme emise vzniklé naším cestováním za kolegy a klienty.
• Snižujeme množství spotřebované elektřiny a 100% přejdeme na energii z obnovitelných zdrojů.
• Investujeme do smluv o nákupu virtuální elektřiny.
• Investujeme do technologických řešení, která zohledňují přírodu a snižují uhlíkovou stopu.
• Zaznamenáváme a počítáme emise jednotlivých týmů EY při práci s klienty.
• Požadujeme, aby si 75 % našich dodavatelů stanovilo do konce fiskálního roku 2025 emisní cíle.
• Pomáháme klientům najít výhody v dekarbonizaci jejich byznysu.
„Projekt Plants Giving Day, který realizujeme u příležitosti našeho 30. výročí, vznikl přirozeně ze zamyšlení, co můžeme udělat pro to, aby svět kolem nás lépe fungoval. Tuto otázku si v EY klademe každý den už celých třicet let našeho působení v České republice. Klademe si ji s našimi zaměstnanci a klademe si ji i s našimi klienty. Věříme totiž, že tvořit lépe fungující svět může opravdu každý z nás. Stačí se jen nebát výzev, využít každou zajímavou příležitost a hlavně – mít po boku ty správné partnery,“ uvedla Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v ČR.
Foto: EY