Prodejna českého obchodu s teniskami Footshop v holešovickém Vnitroblocku se dočkala nové podoby. Její multifunkční redesign navrhla a vytvořila společnost EYELEVEL, která přetváří běžné nakupování v ojedinělý zákaznický zážitek. Grand opening proběhl 24. října.
Retailer Footshop jako jediný v České republice přináší na tuzemský trh exkluzivní kolekce tenisek jako adidas Consortium, Yeezy nebo Vault by Vans. Kromě toho také aktivně spolupracuje s designéry, influencery, podporuje mladé umělce a ve své prodejně v kreativním centru v pražských Holešovicích – Vnitroblocku pořádá eventy zaměřené nejen na tenisky, ale například i taneční nebo streetartové workshopy.
V plánovaném redesignu, na kterém spolupracoval společně s globální špičkou v designu prodejen – společností EYELEVEL, se především hledal koncept, jak opticky oddělit prodejnu od Vnitroblocku, ale zároveň zanechat propojení při pořádání eventů. Designeři při hledání originálního a funkčního řešení přišli s unikátním konceptem prodejny, která se během několika minut díky otočným vitrínovým dveřím změní v multifunkční prostor, který nenaruší dosavadní atmosféru eventů. Její minimalistický design charakterizuje kontrast bílé a černé barvy, surový beton, kov a sklo a zároveň jsou záměrně ponechané původní prvky industriálního prostoru. EYELEVEL jako původně česká a nyní silná globální společnost navrhuje, vyrábí a zařizuje značkové prodejny, ve kterých kombinuje designový interiér s moderními a digitálními technologiemi. Při rekonstrukci se podílel nejen na návrhu a fyzickém vybavení prodejny, ale i na celé zákaznické zkušenosti.
„Spolupráce s EYELEVEL pro nás byla novou zkušeností, ze které vznikl unikátní retailový projekt nejen České republice. Vytvořit design, který bylo potřeba implementovat do industriálního hotového prostoru ve Vnitroblocku, nebylo jednoduché. Jsme rádi, že EYELEVEL s námi trávil čas a naše myšlenky přetvořil v hotové dílo a posunul naši další prodejnu na vyšší úroveň jak z pohledu vizuálního, tak i zákaznického zážitku. My se těšíme, že naše zákazníky můžeme uvítat v novém. Prodejna, jako naše všechny ostatní, je utvořena tak, aby zákazníkům sloužila nejen k uspokojení radosti z nových tenisek, ale v plánu je mnoho eventů, které nás baví pro naše zákazníky organizovat a tento prostor díky jeho multifunkčnosti nám to umožní,” komentuje Peter Hajduček, vlastník Footshopu.
Společnost EYELEVEL pro český trh běžně netvoří, proto je spojení s Footshopem výjimečnou událostí. Generální manažer Petr Blabla poskytl vysvětlení, proč na výzvu kývli: „Jakožto původem česky start-up jsme vždy chtěli podpořit podobně smýšlející českou firmu, která se nebojí velkých výzev a inovativních řešení. Footshop nás baví svou firemní kulturou a nadšenými lidmi, kteří mají podobné hodnoty a vize jako my. To byl důvod pustit se do společného díla. V našich projektech vždy hledáme hlubší smysl a snažíme se, aby byly udržitelné z ekonomického i environmentálního hlediska. Věřím, že naše týmová spolupráce přinesla očekávaný výsledek.”
Slavnostní otevření mělo podobu velkolepé party. V rámci jejího programu vystoupili se svou show Vladimir 518 a DJ Mike Trafik a o další hudební pochoutky se postarali se společnými sety DJ Forrest Pine a DJ Ondrash, DJ Akvamen a houslista Filip Kottek. Za překvapením večera stála návrhářka Petra Ptáčková, kterou EYELEVEL oslovil ke spolupráci a vytvoření módní kolekce, v níž hlavní roli hrají již prošlé světelné reklamní bannery, které by se nemilosrdně vyhodily bez možné recyklace. Cílem tak bylo využít maximální množství bannerového plátna s eliminací zbytků a tím ušetřit životní prostředí. Na akci byla k vidění expozice s bundou a batohem.
EYELEVEL
Celosvětový tým designérů, projektových lídrů a produkčních, působících v oblasti tzv. Global Brand Theatre. Inovují postupy, objekty a prostory předních globálních značek, které usilují o soustavné a ekologicky udržitelné inovace svých obchodních strategií.
Výzvu k neustálým inovacím EYELEVEL přijal před více než 20 lety. Dnes je globálním partnerem společností jako Adidas, Nike, Starbucks, Dior nebo Calvin Klein. Zaměstnává 600+ lidí ve 14 kancelářích na 4 kontinentech. Vizí společnosti je proměna globálního retailu v odvětví výrazně citlivější k životnímu prostředí a společenské odpovědnosti. Jsou průkopníky metody Design Thinking, kterou aplikují napříč všemi procesy.
Footshop
Český lídr ve světě sneakers a tahoun urban kultury, který se na trhu pohybuje od roku 2011. Od té doby expandoval se svým e-shopem do 12 zemí Evropy a provozuje tři kamenné prodejny – v Praze, Bratislavě a Budapešti. Jeho sklady jsou plné tenisek desítek světových značek a jejich milovníci si mohou vybírat z exkluzivních i limitovaných kolekcí. Ve Footshopu se tak potkává láska k teniskám se spoustou životních příběhů, které se kolem “sneakers” komunity utvářejí. Prodejní strategie společnosti zahrnuje také umělecké projekty a další aktivity, které spojují témata životního stylu, globálních trendů a společenské odpovědnosti.