Planeta Hudba chystá netradiční talkshow a další překvapení

Nový hudební web Planeta Hudba nabízel nevšední rozhovory či reportáže i v době pandemie koronaviru. Nyní se chce posunout zase o krok dál, a tak oslovuje hudební fanoušky prostřednictvím crowdfundingové kampaně na portálu Hithit.cz. Pestré odměny redakčního rázu doplňují také cenné předměty či zážitky od interpretů.

Od svého startu na konci letošního února přináší nový webový magazín Planeta Hudba články o tuzemské muzice s nečekaným přesahem i netypickým pojetím. Idea zaměřovat se hlavně na hudební zákulisí a brát čtenáře aspoň zprostředkovaně na místa, kam se sami nedostanou, dostala s vypuknutím aktuální krize zcela nový rozměr.

„Je fakt, že pandemie a s ní související lockdown země nám nejdřív úplně nehrál do karet. Rušily se akce, nikdo moc nevěděl, co a jak se bude dít. To nebyla nejvhodnější chvíle pro rozjezd podobného projektu,“připouští šéfredaktor webu Václav Hnátek. Ten navíc v polovině března sám upadl do povinné karantény po dramatickém návratu z výletu do Nizozemska, takže byl dva týdny nucený dělat pouze rozhovory po telefonu. „Těch čtrnáct dní zavřených doma byla pakárna sama o sobě, hlavně jsem se však hrozně bál, že nám ujede vlak,“ dodává.

Nakonec vláda uzavřela skoro celé Česko, takže na tom byli všichni podobně, a především se začaly konat akce takříkajíc na zapřenou. Sledovat streamovaný koncert Doroty Barové v uzavřeném klubu v asi šesti lidech včetně zvukaře a kameramanky byl nečekaně silný zážitek, stejně jako návštěva Mňágy a Žďorp v její legendární zkušebně. Hlavně jsme ale mohli pokračovat přesně v tom, co jsme si vytyčili. Přinášet svědectví ze zákulisí. Nic jiného než zákulisí totiž v tu chvíli nebylo,“ líčí Hnátek.

Během těch pár měsíců se naštěstí potvrdilo, že hudebníci na mnohdy bláznivé náměty slyší. KapelaSlza se třeba ochotně podrobila kvízu hudebních znalostí místo toho, aby vyprávěla o své nové desce. Rozjela se i nadějná rubrika Z jiné planety, kde odpovídají osobnosti z nehudebních oborů a vyprávějí o své posluchačské vášni. Ukázalo se tedy, že má smysl pokračovat.

Zároveň je však jasné, že budovat mediální projekt bez zázemí silného vydavatelství je oříšek. „Rozhodli jsme se proto poprosit hudební fanoušky, aby nám na větší rozlet přispěli. Vedle financí si troufám tvrdit, že nejméně stejně důležitým benefitem bude, že se o nás dozvědí další potenciální čtenáři,“ uvažuje Hnátek. Vybrané prostředky Planeta Hudba investuje do další techniky, delších a častějších cest za reportážemi i nových formátů, jakým bude například připravovaná talkshow bez novináře – jen dva muzikanti proti sobě a tématům se meze klást nebudou.

„Oslovili jsme také hudebníky, jestli by nám nepomohli, a tak kromě ‚redakčních odměn‘ nabízíme také zajímavé položky z kapelního merchandisingu, pár podepsaných desek a snad ještě přibude i několik zážitků. Těší mě to nejen proto, že muzikanti našemu projektu věří a fandí, ale i z toho důvodu, že těsnější propojení s muzikou je vlastně od začátku náš cíl a sen,“ říká Hnátek.

„Žádosti o něčí peníze jsou vždycky provázené trochu trapnou atmosférou, přeci jen mnozí stále považují crowdfunfing za institucionalizovanou žebrotu. Ideální by samozřejmě bylo, aby fanoušci, čtenáři a podporovatelé sami nadšeně sahali do peněženek a se slovy ‚shut up and take my money‘ nám ty prachy cpali. Ale nejsme naivní. Na druhou stranu si myslím, že nabízíme zábavné a někdy i cenné odměny. A že se najde dostatek lidí, který nám pomůže a nebude se u toho cítit, že ho někdo obral,“ uzavírá Hnátek.

Hudební fanoušci mohou projekt Planeta Hudba podpořit v kampani na Hithitu až do 22. června. K zakoupení je tu celá řada zajímavých odměn spjatých s hudbou a oblíbenými interprety. Přispěvatelé tak mohou získat například exkluzivní projížďku na kole s raperem Katem z Prago Union, podepsané CD Eda Sheerana s kšiltovkou, poslední album kapely Lucie na dvojitém vinylu a k němu tričko nebo třeba účast na vybraném koncertu jako „plus jedna“ někoho z redakce.