Petr Soukup je vice mistr světa v dlouhém Iron Manu z loňského šampionátu na Hawaii. Jako elitní amatér se věnuje triatlonu přes 10 let. Na červencovém Ford Challenge Prague vyhrál všechny age-groups a vklínil se mezi profíky na celkové 8. místo. V říjnu se plánuje na Hawaii vrátit vyhrát svou kategorii a vylepšit český rekord. Se svým týmem proto rozjel projekt #226naKREV.
„V posledních letech vidím o triatlon čím dál větší zájem. Vaše kamarády už neohromí, když zaběhnete půlmaraton za dvě hodiny, proto si lidé hledají těžší výzvy. A my jim ten triatlonový svět chceme přiblížit,“ říká Petr Soukup k hlavní myšlence #226naKREV. „Od začátku roku jsem dal dohromady partu, která mi pomáhá aktivně komunikovat s fanoušky, příznivci, ale i úplně cizími lidmi. Natočili jsme spoustu videí. Některými jsme se snažili ostatní nakopnout a inspirovat, jiné obsahovaly praktické rady a tipy, jak se v triatlonových disciplínách zlepšit,“ dodává.
Na crowdfundingovém portálu HitHit.cz aktuálně běží kampaň, kde Petr s jeho týmem hledá podporu pro dotažení celého snažení do vítězného konce. „Předloni jsem na Hawaii píchnul duši, loni už skončil druhý v kategorii a letos ji chci konečně vyhrát. Chceme na Hawaii vyrazit v týmu, proto jsme se rozhodli spustit projekt na HitHitu.“ A proč v týmu? „Jednak potřebuji podporu na trati – sám si nedokážu uhlídat, kolik lidí je přede mnou, jaký mám náskok, a koho se mám bát. Přesně na to se mi hodí support tým. V rámci #226naKREV chceme zároveň přinášet lidem do Čech jedinečný obsah ze zákulisí akce,“ říká Petr. „Kromě přenosů přímo z místa se podporovatelé mohou těšit i na krátký dokument, jehož promítání chystáme po návratu domů.“
HitHitová kampaň poběží ještě necelých 14 dní. „Tím, že nejsem profík, ale amatér, velké price money mě většinou míjejí. Triatlon mě neživí. Díky vystudovanému FTVS se věnuji trenérství a fyzioterapii. Vybraná částka mi usnadní poslední měsíce před závodem a pomůže celému týmu odcestovat,“ vypočítává Soukup. Každá sezona vyjde triatlonistu na zhruba 500 tisíc Kč, finance od sponzorů pokryjí jen její část.
Do mistrovství světa v dlouhém Ironmanu na Hawaii už jen necelý měsíc a půl. Sledujte už nyní cestu Petra Soukupa na jeho profilech na Facebooku, Instagramu nebo webu. A přidejte se ke kampani na HitHit.