Získat pozornost veřejnosti je čím dál náročnější. A o mileniálech to platí dvojnásob! Informace pro ně velmi rychle stárnou. Mají pocit, že všechno a všechny znají, všechno ví a všude byli. A kde nebyli, tam brzo pojedou, protože to mají ve svém bucket listu hned u kariéry digitálního nomáda.
Kdo jsou ti mileniálové? Mladí lidé, kteří se narodili před přelomem tisíciletí. Přibližně od roku 1983 do poloviny 90. let, někdy se uvádí až do roku 2000. Jinak jsou nazýváni také jako generace Y. Když mileniálové vyrůstali, technologie ještě nebyly tak rozvinuté, na rozdíl od následující generace Z, tak netrávili svůj čas online od útlého dětství. Dá se říci, že mileniálové rostli zároveň s technologiemi.
Co se týče módy, jedná se o skupinu, na kterou módní značky cílí nejčastěji, protože je pro ni důležité, co má na sobě. Svým outfitem vyjadřují svůj postoj.
Být sám sebou
Mileniálové zbožňují originální kousky, které vyjadřují jejich osobnost a pomohou jim odlišit se od ostatních. Právě z toho důvodu je u nich oblíbené oblečení, jehož vzhled mohou sami nějakým způsobem ovlivnit. „Některé značky třeba nabízí výrobu tenisek dle vlastního designu. Důraz je kladen také na neotřelé kombinace,“ popisuje Petr Gürth ze Snapbacks.cz. Poslední dobou je velmi moderní prolínání elegantního a ležérního stylu. Mileniálové totiž preferují pohodlí.
Stačí jedno kliknutí
Typického mileniála poznáte podle toho, že většinu svých nákupů zvládá přes internet. I když pro dámy je někdy fajn zajít do obchoďáku a udělat si dámskou jízdu s nakupováním, nejpohodlnější a nejrychlejší je stejně objednávat věci z pohodlí domova či odkudkoliv jinde. Oblíbené jsou i zahraniční eshopy, které většinou zajistí, že daný kousek v Česku na sobě nikdo mít nebude.
Sociálně odpovědní
Mileniálové daleko více než jiné generace řeší sociální odpovědnost. Zajímá je jak, kde a z čeho byl produkt vyroben. „Dávají přednost ekologickým řešením a mnoho z nich si například raději vybere dostupný designérský kousek než velké množství laciného zboží z řetězců. Do popředí jdou také secondhandy a recyklace či upcyklace starších kousků,“ dodává Petr Gürth.
Barva mileniálů? Millenial pink
Růžová už dávno není jen dívčí barvou. Mileniálové ji vzali za svou. Odstín růžové s názvem „rose quartz“, který byl jednou z barev Pantone roku 2016, se stále drží mezi těmi nejmódnějšími. Často se uvádí jednoduše jako „milenial pink“. Nosí ho muži i ženy. Objevuje se v outfitech na oblečení, doplňcích či elektronice. Značí drzost, upřímnost a kapku nostalgie.
Kappa Pásek Banda Bandabelt 3.5 White/Black, 290 Kč, Snapbacks.cz
Dámská Kšiltovka New Era New York Yankees 9FORTY A-Frame, 890 Kč, Snapbacks.cz
Dámské Ponožky Stance Dedication Tomboy, 379 Kč, Snapbacks.cz
Text: Petr Gürth