Zalando, přední evropská online platforma pro módu a životní styl, vyhlásilo vítěze Ceny za udržitelnost Sustainability Award udělované ve spolupráci s módní událostí Copenhagen Fashion Week, kterým se stal Nikolaj Storm. Značka Nikolaj Storm zapůsobila zejména svým výrazným úsilím v oblasti udržitelnosti, které se promítá do řady aspektů v dodavatelském procesu značky.
Podle poroty kolekce předvedená na Copenhagen Fashion Week ukázala hlavní charakter značky. A to vytvářet udržitelnější styly, které umožní vyjádřit se komukoliv, kdo si značku oblékne. Závazek značky snížit svůj dopad na planetu pak znamená, že pracovala na omezení odpadu v procesu výroby, a to především redesignem a výrobou produktů recyklací už existujících materiálů. Kombinace udržitelnějších materiálů stejně jako svěží, moderní přístup k genderové vyváženosti a různorodé módě, ji odlišují od konkurence. Porotci věří, že kolekce SS22 Nikolaje Storma předvedená v Kodani, je ten typ módy, na který spotřebitelé čekají a že díky ní zjistí, že udržitelnější oblečení může být odvážné, barevné a plné zábavy!
Anaheta von Berenberg, Buying Director Designer ve společnosti Zalando, říká: „S potěšením si dovolujeme oznámit, že vítězem letošní ceny za udržitelnost Zalando je Nikolaj Storm. Značka Nikolaj Storm ukázala silný závazek k udržitelnějším postupům – v kolekci nechyběly různé inovativní materiály, a přinesl zábavu a energii do kodaňského týdne módy. Právě tato kombinace smělosti a oddanosti udržitelnějším postupům odlišovala značku od konkurence. Věříme, že tento typ kolekce naši spotřebitelé právě teď potřebují, aby zvážili udržitelnější výběr módy.“
Kolekce byla prezentována na kodaňském týdnu módy v rámci módní přehlídky před zraky 120 hostů. Kromě toho byla také přenášena prostřednictvím digitálního prostoru Zalando Greenhouse, online platformy umožňující zákazníkům na celém světě zhlédnout přehlídky na kodaňském fashion weeku. Značka Nikolaj Storm obdrží finanční odměnu ve výši 20 000 eur a bude mít možnost podílet se v rámci partnerské spolupráce se Zalando na vývoji exkluzivní kolekce s využitím udržitelných řešení v oblasti materiálů, výrobních procesů, technologických řešení a dohledatelnosti. Zalando navíc zpřístupní široký výběr kolekce SS22 představené na Copenhagen Fashion Week svým zhruba 45 milionům zákazníků na 23 evropských trzích.
Kreativní ředitel Nikolaj Storm řekl: „Získat cenu Zalando za udržitelnost 2021 je pro mě obrovský moment a jsem na něj nesmírně hrdý. Byl to velký kus cesty k dosažení této ceny a jsem vděčný za spolupráci s fantastickým týmem lidí, kteří mi k tomuto okamžiku pomohli. Naší ambicí je propopjovat vášeň pro sebevyjádření prostřednictvím módy s naším závazkem najít udržitelnější postupy. Tento přístup zajišťuje, že zákazníkům nabízíme nekompromisní styly, a zároveň jim umožňujeme nakupovat způsobem, který je šetrnější k lidem a planetě.
Členka poroty Arizona Muse říká: „Obrovská gratulace Nikolaji Stormovi – show přinesla na molo radost a byl velmi silný zážitek sledovat návrháře inspirujícího novou generaci módních nadšenců. Věříme, že tato značka má vše, co je zapotřebí k tomu, aby vedla změny v módním průmyslu a oslovila nové zákazníky. Bylo obzvláště působivé sledovat použití více inovativních materiálů a rozmanitost celé show. Kolekce byla skutečnou oslavou stylových designů, které jsou také mnohem šetrnější k planetě.“
Porota rovněž ocenila značky Mother of Pearl a Teatum Jones jako vynikající příklady značek, které inspirují a integrují udržitelnost v celém procesu a zároveň vytvářejí módní kousky na míru, které jsou hrdiny každého šatníku.
Členy poroty vybírající vítěze, tvořilo sedm osobností: modelka a ekologická aktivistka, Arizona Muse, CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, šéfredaktorka VOGUE Scandinavia, Martina Bonnier, prezidentka a CEO WGSN, Carla Buzasi, konzultant pro oblast trvalé udržitelnosti a značek Dio Kurazawa, Director of Sustainability ve společnosti Zalando, Kate Heiny a Buying Director Designer v Zalando, Anaheta von Berenberg. Členové poroty důkladně přezkoumali strategie udržitelnosti každé značky, a to včetně jejich kolekcí a úrovně pokroku v oblasti udržitelnosti.
foto: Zalando